Eesti leib

Eesti Vabariigi sünnipäeva eel on sobilik rääkida leivast.

leib

Pilt pärineb aadressilt: http://koduleivad.ee/leivad/seemneleib/

Rukkileib on eestlaste jaoks olnud aastasadade vältel üks olulisemaid toiduaineid. Eestlased teavad mis on nende tervisele hea. Rukkileiva mitmekülgsus muudab ta toiduaineks, millel on ennetav roll sajale erinevale haigusele (N. diabeet, veresoonkonnahaigused jt).

Leib on kasulik igas vanuses inimestele, see on heaks liitsüsivesikute allikaks. Rukkileivas leiduv kvaliteettärklis, mida on sajagrammises leivaportsjonis kuni 45g, katab päevasest süsivesikutest saadavast toiduenergiast vähemalt 30%. Hommikul söödud leib kindlustab veresuhkru stabiilse taseme pika aja vältel. Ning kuna aju energiavajadus kaetakse peamiselt glükoosiga, on leivasöömine vaimse töövõime tagamiseks väga vajalik. Samuti sisaldab rukkileib mõistlikku kogust naturaalvalke, milles leidub võrreldes nisuvalkudega rohkem asendamatuid aminohappeid lüsiini ja treoniini. Leivast saab B-rühma vitamiine, mida vajame ainevahetuse ja närvisüsteemi häireteta toimimiseks. 100g rukkileiba katab 10-15% nimetatud vitamiinide päevasest vajadusest. Mineraalainetest on rukkileivas arvestatavalt magneesiumit, kaaliumit, forsforit, tsinki, kaltsiumi, rauda ja seleeni. Samuti sisaldab rukkileib kasulikke kiudaineid, mis aitavad vältida kõhukinnisust ning väljutada organismist kahjulikke ühendeid. Regulaarne leivasöömine toetab ka seedekulgla normaalset mikrofloorat.

Ja ärge unustage traditsiooni õnnistada uut maja soola-leivaga ja kallitele eestlastele võõramaale külakostiks kaasa võtta tumedat Eesti rukkileiba.

Jätku leiba!

NB! Kõik need head omadused on leival, mis on küpsetatud kvaliteetsest täistera rukkijahust naturaalse juuretisega.

Näide omaküpsetatud leivaretseptist siin.

 

Kirjuta kommentaar:

Go Top