Algamas on salatihooaeg :)

Kevad on tulemas ja teame kõik, et suveks saadakse ju saledaks, seepärast siis salatihooaeg :) Aga no olgem ausad, tegelikult asi nii hull ei ole, et nüüdsest ainult kapsa-porgandiga peaks hakkama saama. Küll aga võiks rohkem tähelepanu oma söömisele pöörata küll. Näiteks, kas ma ikka söön piisavalt puu- ja köögivilju?

Jaa, äraleierdatud küsimus küll, aga oma tõepõhi on siin ka. Oma nõustamistel puutun tihti kokku inimestega, kes soovivad kaalu ja/või kolesterooli langetada, muul moel tervist toetada või lihtsalt paremini toituda. Nende menüü ülevaatamisel selgub ikka ja jälle kurb tõsiasi – puu- ja köögivilja tarbitakse väga minimaalselt. 1-2 portsu värsket kraami päevas ei ole see, mis aitaks meie tervist korrastada, eriti kui arvestada, et sinna juurde tarbitakse hulgaliselt suhkrut, nisu-, liha- ja piimatooteid.

Küsimus ei ole tavaliselt selles, et inimestele ei meeldi süüa puu- ja köögivilju, vaid pigem oskamatuses neid oma menüüsse kohandada ja selles, et lihtsam on valida valmistoit.köögiviljad

 

Tahangi siinkohal välja tuua mõned lihtsad variandid, kuidas puu- ja köögiviljade osakaalu oma söögilaual suurendada:
tarbi vahepalasid – võta mõni hea puuvili koos pisikese peotäie pähklitega ooteks. Köögiviljakangid dipikastmega on samuti suurepärane vahepala.
jälgi taldrikureeglit – pool taldrikust peaks sisaldama köögivilja (osa sellest toorelt, osa võib olla aurutatud, keedetud või hautatud), teisest poolest pool sisaldaks valku – nt liha, kala, linnuliha, kaunviljad, piimatooted, ja teine veerand tärkliserikkaid süsivesikuid – nt kartul, täisteratooted.
õpi tundma uusi puu- ja köögivilju – tänapäeval on mõnusalt suur valik poodides – kas sina tead, milline näeb välja Jaapani redis või kuidas maitseb draakonivili? Kindlasti avastad enda jaoks mõne uue lemmiku!
söö nn prae kõrvale alati toorsalatit – kui rohkem ei jaksa, siis lõika kasvõi kurgiviile või tomateid prae kõrvale.
lisa suppidesse, pajaroogadesse, pastadesse jmt rohkesti köögivilju – nt frikadellisupile saab lisaks kartulile-porgandile juurde panna veel varssellerit, paprikat, herneid, brokolit, lillkapsast, suvikõrvitsat…
armasta smuutisid – smuutid on väga mõnus viis, kuidas kasutada rohkelt puu- ja köögivilju. Lisa julgelt ka rohelist köögivilja magusate puuviljade hulka.
magustoitude asemel söö marju ja puuvilju – võid neid niisama süüa või siis teha kasvõi puuviljasalatit.
võileibadele lisa alati köögivilja – no olgem ausad, üks korralik leivaviil lihaga on mahlasem ja maitseb ju tegelikult paremini, kui sinna juurde lisada tomatit-sibulat ja lehtsalatit!?
valmista rohkelt salateid – neid ei pea alati ainult nn rohelisest kraamist tegema, saab ju lisada teravilja, kala, liha, juustu…

 

köögiviliVäikeseks vihjeks – lisasin just retseptide juurde kolm uut ja põnevat salatiretsepti: kõigepealt üks suur masside lemmik – kinoasalat hõbeheigiga, siis kanasalat ohtra köögiviljaga ning viimaseks soe köögiviljasalat.

 

 

Olgu need retseptid siis kergeks värskenduseks sinu söögilaual!

Triin

P.S Kui sa soovid süües saledaks saada, siis soovitan sul osaleda sellisel vahval kursusel nagu ETTA Terviseteadja kaalugrupp

Kirjuta kommentaar:

Tulekul koolitused

  • Koolitusi hetkel pole
Go Top